onsdag 4 augusti 2010

Just nu läser jag

(för att marginalen inte räcker till)

Isherwood, A meeting by the river.
Jag fortsätter så sakteliga att läsa mig igenom författarskapet. Fortsatt intressant och njutbart, även om detta inte är en av favoriterna. Trots indien, brödrarelationen etc. Är det det där att jag aldrig riktigt lärt mig älska brevromanen?

Kingsolver, Giftträdets bibel. Bokcirkelläsning i svallvågorna efter The Lacuna. Hittills inte lika överväldigande, och jag vet inte riktigt varför jag inte valde att läsa den på engelska ...



Borges, Fiktioner. Efter tips från T. upptäckte jag Borges bara härom dagen. Underbart! Var har han varit hela mitt liv?! Koncentration, bisarr humor, en lärd ton ... det är så right up my alley.

Och sen slänger jag in nån ungdomsbok då och då, i jobbets ärenden. Senast Celia Rees Pirater! (jag vet, jag vet. Rulla ni med ögonen, det gör jag åt mig själv också.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar