söndag 13 september 2009

Research

Just nu håller jag på med att försöka fylla igen luckor i texten (inte för att det är färdigt, men som ett sätt att komma framåt). Kanske var det Klara som en gång formulerade följande devis för textarbetet: "Leta upp ditt bakland* och stryk det! Hitta luckorna och skriv ut!" 
Det är det jag håller på med. Slitigt och bitvis rätt motigt, men också roligt. 

Bland annat förtjusades jag härom dagen över att hitta den här på Wikipedia: 


Lee Enfield No 4 - djungelkarbin! 

Och apropå det: på onsdag ska jag åka till Säve skjutbana med Jessica! Inte skjuta med en Lee Enfield, förstås, men däremot både hagel och pistol - det senare på begäran från J. 





*Bakland (copyright Maria Brynge, tror jag): de där textstyckena som skrivs som runtomkring-material, bakgrund, svep, miljöer, detaljer. Sådant som inte är färdig text utan ett letande efter den färdiga texten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar