lördag 26 september 2009

Bokmässan, dag 3


KG Hammar samtalar med Jonas Gardell om Jesus. Draperiet bredvid scenen. 

Mer folk, mer av allt. Men jag lyckades behålla mitt lugn. Gick som i en bubbla. 
Fikade i V-hallen. Roligaste brottstycket av ett scensamtal: "Salman Rushdie? Bor han i Hammarkullen eller?" (Och det kan förstås ha varit namnet på en stockholmsförort med samma klang, men mitt minne har skrivit över det hela med Gbg-anknytning.) 

Blev spontanintervjuad i kön till Hammar/Gardell-seminariet av en man som såg att det stod "PRESS" på mitt kort. "Berätta om din tidning!" sa han, och det gjorde jag. Samt om debutboken etc etc. Vet inte om något av det var direkt up his alley, men han var iallafall intresserad, samt glad och trevlig. 

Lyssnade på Johan Hillton i ABF:s monter av en slump, köpte No tears for queers och fick den signerad med "Krossa könsmaktsordningen" som var hans slutord på montersamtalet. Yay! 


Mina inköp den här mässan har varit osedvanligt queer och det är jag nöjd med. Bra input!

Ikväll förlagets middag. 
Men nu: lugnet hemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar