onsdag 30 september 2009

Med stormande känsla/med vrede

Alltså. Jag ville skriva ett resonerande och lite grubblande inlägg om att jag är missnöjd med texten just nu och/men att jag tror att det är bokmässehetsen som inte lagt sig än. 

Men. 
Men!

Jag är så inihelvete jävla förbannad över det här att jag inte kan skriva om något annat. 
Ett bibliotek? Är ni inte kloka?! 
Kan vi inte lägga ner hela Sverige när vi ändå håller på? Om vi inte har kultur, vad är det för mening med något? 
Det känns så oerhört deprimerande och trist att lägga ner ett bibliotek. Det ligger i luften så fort tiderna blir dåliga – hur kan det vara så? Hur kan det överhuvudtaget vara ett av de första alternativen? 

Nä, jag har inget mer välformulerat att skriva, vad kan man säga? 

Jag vill ha protester, jag vill ha demonstrationer, jag vill ha kamp! 
Kom igen nu, var samlas vi och när?


Bonustrack: Avanti Popolo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar