söndag 30 mars 2014

"snudd på oförskämt begåvad"

Vem då ?
Jag!
Hohohoooo [ekande vansinnesskratt]

Idag: trött efter en fantastisk releasefest igår, och tidsomställning och städning inför Morgondagens Stundande Händelser i Hemmet.
Men glad.

Inte ens en riktig jävla sågning, som den i xpresssen idag, kan sänka mig.


För det jag vaknade upp till var rubriken ovan, i sms från min redaktör. I sin helhet låter det såhär:
Och, det måste sägas med en gång: den som anklagar svensk samtidsprosa för att vara provinsiell, måste komma ihåg att det finns motvikter. När den snudd på oförskämt begåvade Elin Boardy nu ger ut sin tredje roman, blir det åter tydligt att hon i sitt författarskap rör sig långt ifrån den endast till hälften förklädda fiktion som vi har fått för vana att försknipa med ung, svensk samtidslitteratur. 
Ja. Ojoj! I sin helhet är recensionen i Svenska Dagbladet riktigt riktigt fin. En bra läsning av romanen, välskrivet, och så mycket fina saker om boken. (Och om mig, förstås. Smickrande!)
Finns inte på nätet än, uppdaterar med länk när jag ser den.


UPPDATERING: länken är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar