söndag 18 mars 2012

Ouch!

Okej. Sequels och prequels i all ära, och besattheter medmera. Men. Detta? Muppet Treasure Island?!


(Hawkins är en mes, men det visste vi redan. Long John gör entré ca 02:30 in.)

Nej, jag har inte precis upptäckt det, jag har bara precis samlat mod för att våga titta. Å jeeez.

Dock: Tim Curry som Long John Silver, nja, mjo, okej då! (Minns här att jag har en plats för honom i mitt hjärta (eller the vicinity thereof) efter hans insats som Cardinal Richelieu i De tre musketörerna ("All for one, and more for me!")
I övrigt: jag har aldrig gillat, eller begripit mig på mupparna. Så detta blir liksom bara obegripligt för mig. Why, oh why? Och att den faktiskt gick BRA på bio?

Och att de sjunger.
Ja ja ja, jag VET att jag gillar bollywood och att de väl tekniskt sett är musikaler. Men. Dom ska faan inte sjunga i Treasure Island! Möjligen Yo-ho-ho, medan de vevar upp ankaret, men inte mer.

Äh, jag vet inte vad jag ville säga med detta. Bara: hilfe! och att jag nog aldrig kommer att palla se alltihop, men kanske av ren nyfikenhet sneglar mig igenom några av klippen. Döda sina darlings bla bla bla, jag säger Vårda Era Besattheter!

2 kommentarer:

  1. Jag tror den gick bra för att den är väldigt rolig, eller... jag tycker det i alla fall. *Gömmer mig* http://www.youtube.com/watch?v=HOa_YMOzEGQ

    SvaraRadera
  2. Haha! Ingen orsak att gömma sig! Det är bara att jag inte riktigt fattar grejen med just mupparna. :-) Men: när jag kollade lite fler klipp så tyckte jag åtminstone att Silver är rätt skojig, och att Tim Curry ser ut att ha genuint roligt...

    SvaraRadera