torsdag 4 mars 2010

Pausblogg (fortfarande)


Wikimedia commons har underbart snygga frimärken från Malaya, tidigt 1900-tal, som jag hittade idag.
Det var tider det! vill jag utbrista. Men det skulle ju inte vara särskilt politiskt korrekt, eller hur? 
Det var en tid av snygg design på bruksföremål! får jag väl utbrista istället. Inte lika klatchigt men vad gör man inte. 





Är det månne Shere Khan, lungri kallad, den halte, som störtar fram ur det höga gräset för att försöka ta en av människobyns bufflar? 

2 kommentarer:

  1. Märkligt. Träffade dig häromdagen när du besökte det anonyma bibliotek där jag jobbar. Och sen hittade jag din blogg. Där du länkat till min. Small world... Anyway, gillar din blogg. Och Bollywood too :-)

    SvaraRadera
  2. Wooo! Vad glad jag blir av alla dessa sammanträffanden! :-) Välkommen till bloggen! (utropstecken galore...)

    SvaraRadera