onsdag 17 mars 2010

Å kolla kolla kolla!

Vilken fin text, en hyllning nästan, i Ystads Allehanda, av Fantasin. Å vad kul att läsa, å vad fint skrivet och smickrande och och och

Jag saknar ord.
Läs!


Jag är så STOLT!



... och så framsidan i repris för att den är så snygg.


UPPDATERING:
... fast den här meningen förstår jag inte: "Elin Boardy försöker befria sig från sitt eget skrivande genom att hålla kvar vid redaktionsarbetet."
Har jag sagt det? Det var konstigt sagt. Växlingen mellan det "egna" skrivandet och fantasinarbetet är en aldrig upphörande rörelse åt båda håll, fram och tillbaka. Men nog är det snarare så att det är Fantasin som tar energi än tvärtom, eller, alltså, att det egna skrivandet alltid är tillflykten. Eller känner jag bara så nu? Blir osäker av känslan att hon kanske citerar mig någonstans ifrån. Nå. Jag vet ju att jag känner lite olika inför saker, beroende på NÄR jag får frågan.

3 kommentarer:

  1. I högsta grad väl förtjänt! Jag läser bara några sidor i taget för att det inte plötsligt, snopet ska va slut och nya tankar vaknar hela tiden. Jag sprider budskapet till alla jag känner.

    SvaraRadera
  2. Hej, vem har tagit det snygga fotot till omslaget?

    SvaraRadera
  3. Anonym: Soraya Mirgalou heter hon.

    Eskil: fint! Tack!

    SvaraRadera