torsdag 25 mars 2010

Nämen HALLÅ där!

Ni tror väl inte, ni understår er väl inte att ens för ett ögonblick förvänta er att jag, nu hemkommen från Sthlm, ska börja skriva om texten/romanen/manuset*? Att ni ska få veta allt? Att jag ska bli lösmynt som en annan ... ?
Nä, för så kul ska vi inte ha det, förstår ni. Det blir ingenting med det.

Nu ska jag däremot sänka ner mig själv i det fantastiska bad som är SKRIVANDET. Jag ska städa mitt skrivbord (bort "viktiga papper", bort halvsmutsig tvätt, bort skräp och pärmar och böcker som ska bäras till jobbet!) och jag ska leta efter koncentrationen.
Den där anteckningsboken jag köpte för ett litet tag sen har gapat rätt tom där i ryggsäcken, men nu.
Andas in.
Andas ut.
Lägg händerna mot tangenterna.
Fundera.
Skrolla lite upp och ner. Jag vet vad jag vill, men HUR ska det göras?




* intressant diskussion: ett textdokuments transformation i huvudet och i språket från texten till projektet till manuset till romanen. När inträffar de olika stadierna? Var befinner jag mig nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar