tisdag 29 januari 2013

Ett tips

för den som händelsevis kikar på mina bollywoodbrudar som då och då skiftar i marginalen här nere. Kolla in den här bloggen, eller tumblrn eller vad det kan vara: umbartha.
Fantastiska bilder, på mestadels 80-och 90-talsstjärnor.

Den där stilen de har, det finns något väldigt väldigt oskuldsfullt över det/dem tycker jag, trots smink och stil och hårspray och vad det kan vara. Men sexigheten uttrycks på ett ANNAT sätt än idag, tycker jag, när det är mycket mer avklätt och liksom ... fuktigt, och ganska annorlunda (porrigare? rätta mig gärna om om ni tycker jag har fel) poser jämfört med då, för att gestalta sexighet.
(det dyker upp nyare bilder också, på bloggen, och då syns skillnaden extra tydligt.)

Det är roligt/sorgligt att jämföra bilder på stjärnor som debuterade där på 80-/90-talet och är stora nu.
Här till exempel: Karisma Kapoor då och nu.




Karisma, Karisma, vad har hänt med dina snygga ögonbryn, och din lite truliga uppsyn?!

Jag lämnar resten åt er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar