onsdag 23 november 2011

Just nu

... önskar jag att jag var bättre på att bildgoogla.
Visst låter det dumt?
Men såhär: jag tycker mig behärska sökredskapen ganska väl, i yrket och i researchsyfte. Men när det kommer till bilder ...!
Just nu – text skickad till Jessica, vi ska prata den 12/12 och jag försöker att inte jobba för mycket med det där textdokumentet till dess – skulle jag gärna bara glida in i en lång bildgooglingssekvens.
Nä, jag tänker inte be er om konkret hjälp, för jag har ingen lust att berätta VAD det är för grejer jag vill googla. Bara att. Och att jag när det gäller bilder kan känna mig liksom handikappad. Sökord? Öh. Kan det inte liksom bara KOMMA till mig? Nähäpp.
Så jag sitter där, lite frustrerad.
Men igår hittade jag iallafall (och säkert hundra tusen år efter alla er andra, men ändå) denna:
Underbar, underbar!
Kan man inte googla själv får man låta nån annan göra det åt en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar