torsdag 2 september 2010

Kvinnor jag crushar på, del 1

... ja, vad ska vi kalla det? Den blonda avdelningen?

Iben Hjejle!
(bara att ha ett sånt fantastiskt omöjligt namn!)
I Mifune, som jag minns som rätt kass.

I High Fidelity, min favvo-timepass-film. Näst efter Bolly.
(John Cusack är lite svettig här, men han går förstås bra han med.)


Cate Blanchett!

ooh!



Sonja Richter


Här, förstås, i Älskar dig för evigt. Filmen som gjorde "dogmasex" till ett uttryck. I vissa kretsar (jag och K) ...

Jag tänker: är det för att hon påminner inte så lite om vännen m/i som jag gillar henne så mycket?

7 kommentarer:

  1. Alltså, Cate Blanchett som sagt... Puh! man tappar andan... Iben är jag också förtjust i.

    SvaraRadera
  2. Mmm. Tyckte det var svårt att hitta riktigt riktigt bra bilder på Blanchett dock. Som det kan vara när det finns för mycket...

    SvaraRadera
  3. Iben absolut, men Blanchett tycker jag är lite tråkig. Sorry... Lite för vacker, på ett svalt och trist sätt.

    SvaraRadera
  4. Iben är fantastisk! Gillade henne i Anna Pihl också. Är lite svag för danska, så Sonja Richter funkar också!

    SvaraRadera
  5. Michelle Williams är fin också. Och en mkt bra skådis!

    SvaraRadera
  6. Åh fint. Jag crushar nästan uteslutande på rödhåriga när det gäller kändisar och mörkt långhåriga med underbett när det gäller vanliga dödliga.


    Eh gud vad sjukt.

    SvaraRadera
  7. @johannka: haha! Det låter väldigt ... specifikt. Men intressant. jag såg ju när jag samlade ihop ovanstående att de har vissa saker gemensamt, även om jag inte formulerat det så innan.

    SvaraRadera