torsdag 23 juni 2016

Läsmissnöje



De här böckerna har jag lånat hem just nu:

"Rebel of the sands"
"White is for witching"
"Låt oss tala om barnet och kvinnorna och staden"
"Husmoderns död och andra texter"
"Arthur Gordon Pyms äventyr"
"A tyranny of petticoats"

Plus ett gäng barnböcker.
Men det där är till mig själv.
Och ingenting lockar, jag fastnar inte, dras inte in. Längtar efter en STOR ROMAN, något som kan svälja mig, som kan vara sommarens läsning. Går runt och känner mig allmänt litteratur-missnöjd, det är tråkigt. 

Förlåt, ville mest gnälla lite. Boktips, någon?

1 kommentar:

  1. Jag drogs in i Flickorna i parken av Lisa Jewell. Kanske inte en STOR ROMAN, men efter att ha läst diverse positivt om författaren hos bloggare jag litar på så passade jag på att ta med mig sjudagarslåneboken hem och det var värt. Jag läste ut den på ett par dagar.

    SvaraRadera