tisdag 1 mars 2016

Läst i januari och februari

Ligger lite lågt med bloggandet, märker jag. Det får väl vara så.
Men här kommer en kort redogörelse för läsning under årets två första månader:


Januari
När döden gästar, Hagberg (200 s)
Gånglåt, Olofsson
Hermogenes gås, Colquhoun
Svarta havet, Davrichevy
Spådomen, Pleijel
Audacity, Crowder
Döden och alla hans vänner, Leandoer
Gudarna, Cullhed

Februari
Begravd jätte, Ishiguro
Den utvalde, Lowry
För vad sorg och smärta, Lundberg
(Samt drygt halva Black Dove white Raven av Wein).


Vet inte varför det blev så lite läst i februari? Eller jo. För att jag spelat Minecraft… Ähum. 

Rekommenderar gärna Elin Olofssons Gånglåt, om familjerelationer, avundsjuka, kärlek. I Gärningsberg, denna fantastiskt vitsiga omskrivning av Offerdal. 
Även Elin Cullheds Gudarna, som jag tyckte var fantastisk, befriande, skitbra rent ut sagt. Och Thom Lundbergs För vad sorg och smärta. Min språkhjärna gick på högvarv inför all romani i boken, men jag tyckte även mycket om berättelsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar