tisdag 1 december 2015

Om en gala och om skrivandet


Jag åkte till Stockholm i förra veckan, hade ett frostigt landskap utanför och massor av skrivtid på tåget. Det händer saker i texten! Den växer, och det är bra, det behöver den göra. Jag tror att jag lyckas ta tag i det som ska tas tag i. 
Nån #nanowrimo blev det förstås inte under november, det fanns inte ork och energi till det där att skriva varje dag, men efter Jessicas respons så har texten i alla fall tagit ett skutt framåt.


Sen gick vi på Augustgalan! Jag och Jessica och hennes Patrik + hennes förlag. Peppen var enorm, skumpan var kall och jublet stort när det faktiskt VAR hennes namn och bok som stod i det där kuvertet. Vilken GREJ! Vilken VINST! Jag är omåttligt stolt! 


Här är hon! Vinnaren. 




1 kommentar:

  1. Hej Elin!

    Hittar ingen e-postadress eller kommentarsfält så hoppas att det ok att jag postar här. Melker Garay har utkommit med en ny novellsamling. Kanske nåt för bloggen att recensera? Ska jag be förlaget skicka ett recex?

    http://www.garay.se/bocker/fagelskramman/

    Nedan några röster om hans förra novellsamling.

    Mvh
    Stefan Bergmark, stefan.bergmark@gmail.com

    ****

    "Den skenbara enkelheten [i Garays novellsamling] är bedräglig, för att inte säga försåtlig och den är lika konsekvent som exempelvis hos novellister som Kafka och just Lagerkvist."HELA RECENSIONEN »
    Kultursidan, Kristian Lundberg

    "Prosan är kristallklar så att alla kan läsa texten men det gör den för den skull inte till en lättläst bok. Man måste hålla fokus då texten är sparsmakad och komprimerad. Varje nyans och varje ord är noga utvalt av författaren." HELA RECENSIONEN »
    LitteraturMagazinet, Daniel Gunnarsson

    "”Råttan” är en tankeväckande och stundtals strålande liten novellsamling..."
    HELA RECENSIONEN »
    Tidningen Kulturen, Dennis Jörnmark Callstam

    "Melker Garay, den ultrakorta berättelsens mästare som du måste stifta bekantskap med."HELA TEXTEN »
    Författaren Sven Wernströms blogg

    SvaraRadera