söndag 1 november 2015

November – skriva?

Så blev det november.
Jag firade ut oktober med att åka till skåne med Jessica + hennes barn och ett av mina. När de somnat på fredagen fick jag respons på min text. Manus. Bok. Ja. Okej: Roman nummer fyra alltså, om det nu går som det ska.
Det var, som det brukar, ett fantastiskt textsamtal. Jag antecknade, bläddrade, tänkte, fick idéer, frågade, mumlade… Och tänker nu när responsen landat att ja, jo, absolut. Jag ser vad som ska göras, åtminstone till en del, till en början. En del ger sig längs vägen. En del är redigering och en del sånt som ska skrivas.
Det känns roligt.

Och november, som sagt. Nu ser jag på diverse sociala medier att folk sätter igång med #NaNoWriMo - National Novel Writing Month. Och även de som inte hoppar på själva det officiella verkar inställda på SKRIVANDE.
Det låter ju bra. Vet inte om jag kan eller vill lova nåt sånt som att skriva på romanen varje dag under november. Jag vill ju det, skriva alltså. Men aktar mig kanske för löften. Lite fegt kanske.
Men. Det känns ändå passande att jag ger mig in i detta nya skede av romanskrivandet nu i denna skrivarmånad. Vi kan väl peppa varandra, alla skrivande personer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar