tisdag 27 januari 2015

Skrivprocess

Jag läser igenom mitt hundra sidor långa baklandsdokument, som rört sig från de allra första orden jag skrev på projektet, och fram till nu, och vidare framåt.
Infall, tankar, idéer, utklipp, inklipp, tankesprång, flöden. Ganska mycket som sedan blivit av, en hel del infall som jag lämnat längs vägen. En del som jag tänkt, glömt och sedan tänkt på nytt, i tron att det var första gången … Det är roligt att läsa igenom, för att processen blir synlig, hur texten vuxit från idéfrö och rent lustskrivande till någonting större, något att arbeta med, att ta på allvar.

Hittade den här anteckningen mitt i (annars är det nästan inga datum någonstans):
Dödsföraktande!
Nu är det 11 sidor. 11/12 2013.
Heja!


Ja, verkligen heja. Nu, drygt ett år senare, är det 98 sidor. Fortfarande mycket mycket långt ifrån färdigt förstås, men det var trevligt att se så tydligt hur det rört sig framåt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar