onsdag 4 september 2013

BB-Blogg

Jag kan väl lika väl blogga lite, då. Sitter i en sal på lasarettet... nej! Men på neonatal, där vi befinner oss för att bäbin får ljusbehandling mot höga bilirubinvärden. (Bilirubin, låter det inte som en jazzsångare? Billy Rubin...) Jag vaktar, ammar, läser, kollar fb och twitter... Just nu ganska långtråkigt.
Läste ut Hollinghursts "Främlingens barn" i förmiddags. Den var ... bra? Men lite lång? Och lite vag, kanske. Inte så gripande. Men jo, jag läste ju ut den. Tja, vet inte riktigt vad jag tycker, tror att den kommer att blekna med tiden.
Nu läser jag (om) Maja Lundgrens "Pompeji" för kanske tredje gången. Skrattar inte högt, som jag minns att jag gjorde första gången, men häpnar fortfarande över hennes briljans. SÅ ska/kan en historisk roman skrivas. Mycket inspirerande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar