tisdag 4 juni 2013

Lägesrapport

Det går ju inte så bra det här, bloggandet alltså, för tillfället. Jag tittar på bloggen och tänker att jag borde, att jag kanske skulle, osv etc. Men inget blir skrivet.

Redigerar lite roman. Sakta, sakta. Lektörsläst åt förlaget.
Jag läser ändå en del.
Fallet Collini, av Ferdinand von Schirach, som var kort och spännande och bra.
Kattens bord, av Michael Ondaatje, som var långsam och stämningsfull och som jag gillade.
Vinterträdet, av Ellen Mattson, som var mystisk och skarp och långsam och lågintensivt elektrisk som hennes romaner brukar och jag gillade den.
Just nu Ge mig arsenik, av Klara Krantz, som verkar bra.

Snart är det midsommar, sen är det semester, i slutet av augusti går jag på föräldraledighet. Vem vet.
Jag vill ju blogga, eller jag vill liksom åtminstone ha den här bloggen någotsånär levande. Det är så trögt bara.
En liten paus kunde kanske vara nåt? Släppa på pressen och se om det känns roligare då?

Hej hej i alla fall, ni som droppar in emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar