tisdag 9 oktober 2012

Pestalozzistraße

Berlin igen. Höst och sol och det regnar gula löv över oss när vi cyklar genom Tiergarten.
Vi kom igår, dagarna är långa, imorgon får vi besök.
Charlottenburg är onekligen något annat än Friedrichshein och Prenzlauer Berg där vi bott förut. Finare? Mer stilla. Men det är fint, att få se andra saker, andra gator.
Jag ska skriva, och jag ska läsa Jessicas manus. Allt väntar. Vi ska semestra tillsammans. Kanske rapporterar jag såhär, lite kort. Håll utkik!

1 kommentar:

  1. Ach Berlin Berlin du schöne Stadt!
    Hur ofta man än kommer dit är det för sällan. (Okej, det var många år sedan för mig nu.)

    Fick inte du stipendium dit? Är det det du använder nu?
    Fast om jag någonsin på något sätt fick det skulle jag nog bara sitta kvar inne och vara starstruck över att jag använder samma skohorn och brödkorg som Peter Englund.

    U.J.

    SvaraRadera