onsdag 11 januari 2012

Varning för sågning av Boardys nya!

Jaha, där får man för att man botaniserar bland den oöverskådliga och vildvuxna floran av bokbloggar: hittar sågning av sin egen bok minsann.

Jorå, jag vet ju att de finns, jag är medveten om att det jag skriver inte går hem hos alla. Och ärligt talat så tar jag inte åt mig så förfärligt. (Tänk er nu min favoritgest: ett knivhugg mot bröstet, båda händerna om bladet, och så kämpa för att dra ut kniven igen. Varför? Varför?!!)

Lite roligt dock att författaren till en av de andra sågningarna (fast hon verkar ju bara kommentera sin sågning i bloggen, själva recensionen har jag faktiskt inte läst, tror jag) dyker upp här också, i kommentarsfältet, glad att ha fått medhåll. (Kniven! Hjärtat!)


UPPDATERING:
Vi kan väl säga såhär, att det faktum att Annina Rabe nämner Mot ljuset som en av sina bra läsupplevelser under 2011 rätt kraftigt kompenserar eventuellt hjärteblod som spillts ovan.

2 kommentarer:

  1. Du hade en försvarare! Känns konstigt när en bok jag gillade skarpt blir kallad torftig. Jag har ju bra smak!

    SvaraRadera
  2. Jag såg att du försvarade! Tack. Och du, visst har du bra smak! :-)

    SvaraRadera