tisdag 12 januari 2010

Att lämna ifrån sig texten, del 5

(Jo, jag håller räkningen, fast jag är frestad att bara skriva WTF eller X eller nåt.)

Till helgen knör jag och J. in oss i hennes ateljé/skrivarlya i Gamlestan, sveper in oss i filtar, brygger stora kannor te och PRATAR TEXT. 
Hennes manus ligger i en tjock bibba här på köksbordet. Jag har läst igenom en gång, ska läsa en gång till. 
Jag har släppt min egen text så kraftfullt att det börjat dyka upp idéer till andra texter i huvudet. Eller, vi kan väl hålla oss till singular: en annan text. Jag har skrivit 20 sidor blaj bara för att komma igång. Bara för att testa om det skulle kunna vara nåt. Det är en idé som måste mogna sakta, tror jag. Som måste få tid att hitta formen. Men än så länge är det roligt, jag tror på det i alla fall då och då. Skämt åsido: som vanligt kan jag se hur det Skulle Kunna Bli, och det verkar rätt bra. 
Annars har jag traditionellt sett varit oerhört monogam mot mina pågående projekt. Ett i taget! Alltid! Nu känns det skönt att släppa lite på den grejen, eller om jag ska vara ärlig (för särskilt medvetet är det väl inte): att det släpper. 

Fortsättning följer om hur responsen utfaller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar