söndag 20 juni 2010

Lördagen den 19 juni 2010

Idag har jag:

Varit på Ikea en historiskt snabb sväng. Skulle ha sex stycken knoppar till köksskåpen men tackom och lovom så skulle modren ha div. annat.

Varit på Orust i ett underligt väder med sol och regn och sol och regn. Vackert dock med regnskurarna på avstånd som tunna grå slöjor över öar och kustband. Vi åt ute i nån sorts tveksamt duggregn. Min bror bestämde att det inte regnade och så var det bra med den saken. Vi är väl i Sverige?! Det är väl sommar?! Onekligen.

Förberett lite inför midsommar. Bland annat tittat till lägenheten i grannarnas lada som vi ska få låna till några av gästerna (och där inne minns jag nu, märkligt, att jag sov en gång för många år sedan tillsammans med min moster, det var också midsommar, jag bör ha varit ungefär tretton, kan detta stämma? Vi plockade sju sorters blommor enligt konstens alla regler och jag drömde om två fallskärmshoppare av vilka jag väl slog mig ihop med den ene.)

Återvänt till staden i bil, genom samma tetiga väder.

Lagat vietnamesiska vårrullar samt dumplings tillsammans med vänner från skåne samt fått köket vänt upp och ner av en charmig liten typ på drygt ett år. Favvo: Köksskåpen såklart. Och knapparna på ugnen.

Läst ut Sarah Waters Främlingen i huset (rapport kommer kanske imorgon) medan A spelar datorspel.

Ville bara säga det.
Jorå. S'att äh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar