fredag 7 maj 2010

Berlin, noch einmal!

I allt detta snack om pirater tror jag visst att jag alldeles glömt att skriva att det är dags för Berlin igen! Imorgon tar jag och A tåget neråt. Inte buss som förra gången, vilket känns otroligt bra. Nattåg genom Europa! Å, romantik! (inte "kärleks-romantik" alltså, utan romantik, bara.)

Jag tänkte ta med mig datorn den här gången, har en idé om att jag ska skriva lite (dock inte på romanen), blogga lite (eventuellt) etc etc. Romantik, återigen. Vi får väl se. Bättre ha den med och inte använda den, än att inte ta med den och ångra sig i efterhand.

Böcker i väskan:
Silver, Edward Chupack
En tyst minut, Siegfried Lenz (enligt kollegan C årets hittills näst bästa bok. Eller var det den bästa?)
Goodbye to Berlin, Christopher Isherwood (ett måste, men på engelska denna gång ...)
Tysk höst, Dagerman

Vad sägs? Jag har en känsla av att jag kommer att sistaminutenpacka ytterligare något, möjligen.

Sist var det omväxlande snö och slask, nu något helt annat. Våren i Berlin är kanske inte lika omsjungen som Paris eller Prag, men jag tror nog att den är väl så trevlig.

1 kommentar:

  1. Berlin en fantastisk stad men ta med Upptäckten av currywursten också!

    SvaraRadera