onsdag 21 juli 2010

Jag älskar hur ni hittar mig!

Ja, google analytics är verkligen underbart.
Nu vinkar jag till er som googlat er hit på följande vis:

nerv i kläm vid örat (wtf??? Vad gjorde att du fick träff här? Inte för att jag minns allt jag skrivit om förstås, men ...)

dikt om besatthet (jag skulle fråga Therese Bohman om det, tror att det snarare är hennes avdelning!)

finns det någonstans man kan lämna bort dina djur? (Intefan vet jag, vill jag förstås svara. Dina djur eller mina? Prova Hanna Hellquist.)

Fåglar i litteraturen (Hurra! jag önskar att jag visste. Nej, jag önskar faktiskt att jag orkade skriva nåt om det. Lite apropå: senaste argumentet för att skaffa iphone är appen Kvitter: fågelljud, en klingande fågelbok! Några av mina favoriter: tofsvipa, näktergal, rördrom.)

Och sist en favvis: Jag vill veta om shahrokh khan liv (sic!). (Å raring, det är svårt jag vet, men du måste lära dig behärska både vokaler och konsonanter i det där ljuvliga namnet (som f ö lär betyda "prince-like face". Aye!). Alla h:n verkar sitta som de ska, men såhär: Shahrukh. Möjligen Shah Rukh. Googlar du honom sålunda blir det mycket lättare. Eller prova helt enkelt den här boken! Allt och lite till. Plus att omslaget i sig är värt priset. Nästan!)

Träben + engelska (lovely! Välkommen, hoppas du fann vad du sökte. Det skulle man ju faktiskt nästan kunna tro, om du inte är en seglare i dunklare vatten än mina. Man vet aldrig. Man kan välja alla inlägg taggade med L.J.S och se om det ger nåt...)

Vänersborgs hospital och asyl (jo. Där finns förstås utgångspunkten för min debutroman Allt som återstår. Journalanteckningarna om mammas farmor Emma Ulrika Johansson mellan 1922 och 1925.)

Och sen en massa bokgooglingar förstås. Befriande lite "Elin Boardy".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar