fredag 16 april 2010

10-tal, minsann. Och Ruben, minsann.

Jag har (ännu) inte läst nya numret av 10-tal, the magazine formerly known as 00-tal. Men jag vill ändå gärna visa den snygga framsidan här!


Lukas har uppdaterat designen från 00 till 10. Jag gillar associationen från siffrorna och särskilt den där ifyllda nollan till min barndoms barnprogram. Tummen och andra. Mycket klipp-och-klistra. Övergången mellan 70-tal och 80-tal (är det inte så att ett decenniums typiska stil är på sin höjdpunkt ungefär tre år in på nästa årtionde? Nittitre, åttitre...?).

Ruben pekar mot framtiden, iförd TYPISK filminspelningsjacka. Det är då de åker fram, de gamla dunjackorna (från nittitalet?). A. sörjer ännu tror jag att han (vi – jag är nog medskyldig) någon gång gjort sig av med sin gröna OERHÖRT tjockfluffiga (och därmed görfula, jag gillar verkligen inte dunjackor, men jag förstår och respekterar (med nöd och näppe) att de fyller sin funktion vid filminspelningar i snålblåst) dunjacka med det där märket med en gås på (eller är det flera? Definitivt nittital! Det minns jag från högstadiet. Liksom palladiumskorna som alla plötsligt skulle ha, i varierande färger. Eller de där bisarra små napparna i hårdplast).

Någonting om innehållet kan man möjligen tänka sig att jag har att säga efter att jag läst publikationen ifråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar