söndag 25 oktober 2009

Idolblogg 1: Udit Narayan

Med intresset för film på Hindi kom också musiken. Och särskilt då Udit Narayans mjuka leende röst som jag inte tycks kunna få nog av ens när han sjunger smöriga ballader. 
Det kan förstås ha något att göra med att ett av hans mer framgångsrika singbackjobb är åt Shahrukh Khan... 

Hans privatliv tycks trassligt (en fru plus ytterligare en kvinna som menar att de är gifta och att han försöker låtsas som att hon inte finns ...) men jag håller mig inte direkt uppdaterad. 
Jag återkommer däremot hela tiden till hans röst

Liten spellista för de initierade/intresserade:

E Ajnabi (från filmen Dil Se, som jag ska skriva om någon gång, kanske när jag sett om den.)
Chaand Aaya Hai (lite mer upptempo, från en film som jag inte sett.)
Mehndi Laga Ke Rakhna (från DDLJ, ja, ni vet, den där filmen...)


Idolfoto: 


Udit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar