torsdag 9 september 2010

Roliga sökningar som hittat hit

Jag tröttnar aldrig på att se vad google analytics samlat ihop av vägarna hit. Ni har så många frågor! Hur ska jag kunna svara?

"förbjudna ordet" vad är det? Inte den blekaste! Intressant fråga.

A single man vacker. Ja, absolut! Mitt i det där snökaoset såg jag filmen med bokcirkeln, och visst är den vacker, och sorglig, och långsam. Och Colin Firth! Men är du det minsta intresserad så läs boken istället, helst först. Den är fantastisk, något som jag faktiskt inte tycker att filmen är.

Amitabh är han död eller? Närå, inte vad jag vet. Han gör inte så mycket film dock, och ser rätt trött ut. Och har en sjukt rolig peruk, eller weave – alltså löst hår invävt i sitt eget. Men det har han haft ett tag. Det är Junior Bachchan som är out and about nu för tiden.

budskapet i män som hatar kvinnor. Ja inte är det nåt bra i alla fall. Det finns ett budskap som är vad intervjuer med människorna bakom filmen kan ge svar på, och det budskapet skulle väl vara ungefär "det är fel med våld mot kvinnor". Men det finns ett helt annat budskap i själva filmen, som uttrycks i bilderna, och det ligger närmare: "våld mot kvinnor är rätt fräckt ändå. Se här! Och här! Och här!" Ett jävla frossande. Rätt oansvarigt. Rätt förkastligt. Och det gör det där explicit uttryckta "budskapet" rätt så mycket sunkigare.

De välvilliga Göteborg. Kanske är du ute efter Rubens film De ofrivilliga? Har mer med Göteborg att göra än Jonathan Litells bok. Rekommenderas!

Kan rådjur skälla som en hund? Heh! Jadå, absolut. Men mer som en sorts väldigt stor gengångarhund med blixtrande ögon och grönt dreggel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar