tisdag 31 augusti 2010

Kommande läsning

Mina reservationer just nu:


(samt Where the wild things are, men den fick inte plats i skärmdumpen)

Ser mycket fram emot att läsa Therese Bohmans roman! Jag har läst recensionerna lite selektivt, vill inte ha för mycket förhandsinfo. Och apropå det, vad är grejen med GP:s recensioner? Alltid lite surare, lite sämre. Herregud! Och att slänga ur sig en plot-twist på det där sättet, tack så väldigt mycket! Nå, inte för att jag tror att Thereses bok är den typen där just det spelar väldigt stor roll, men ändå. Där fick jag för mitt selektiva läsande av recensioner. Empiriska fakta i fallet med GP är jag själv, Jessica, samt nu då Therese. Fler exempel på "fel bok till fel läsare"?
Nåväl. Therese har förstås rätt i att man inte ska kommentera dåliga recensioner. Trots att det kliar i fingrarna litegrann. Men icket!

I övrigt är jag mycket glad åt att det är mera Fforde påväg åt mitt håll. Just nu är det ungefär det bästa jag kan tänka mig i livet. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar