onsdag 30 maj 2012

U-P-P-R-E-P-N-I-N-G av vinnande koncept

Ny bokserie på gång från Michelle Paver, författare till Vargbröder-böckerna som jag slukat och gillat. fantasy i stenåldersmiljö: verkligen min kopp te! Nu kommer Bronsdolken, en serie i samma stil (antar jag), men i bronsålderns medelhavsländer (eller typ, för i Vargbröder är det ju TYP de nordiska länderna vi befinner oss i, men inte exakt). Låter spännande, men lite för likt Vargbröder för att riktigt locka mig. Känns som: "Aha, vinnande koncept, nu kör vi det en gång till!" Tråkig!


Pojke i huvudrollen, tjej som sidekick (bara en sån sak, alltså, varför kunde det inte ha fått vara tvärtom?), "speciell relation" till en delfin (istället för varg, då), bla bla, jakt och spänning och ont och gott och en profetia, och fem böcker. *gäsp*

Men. Visst kommer jag att läsa den när den kommer, och hoppas på att få mina förutfattade meningar krossade. Återkommer eventuellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar