söndag 20 september 2009

Lite total ytlighet

... för att jag är för trött för att tänka. Och en blinkning till det där med Besatthet. 

Alltså: Shahrukh. Bollywoods störste just nu och min favvo – den som på egen hand sålde in mig till Bollywood, en inte obetydlig presation. 

Det här är inte en analys av varför eller vad eller hur. Är det vad ni vill ha så rekommenderar jag starkt Anupama Chopras bok "King of Bollywood – Shahrukh Khan and the seductive art of Indian cinema" en utmärkt bok både om Shahrukh och om hindifilm. Plus att han är himla snygg på omslaget (stillbild från Kabhi Alvida Naa Kehna, 2006)...


My dil goes mmmmm...

Jag rekommenderar också de oefterhärmliga Post-Punk Cinema Club som skrivit en Why should I love Shahrukh Khan? Här!
Om jag gjorde en egen lista i stil med deras så skulle det här komma högt upp: dansen! 

Det svänger om Shahrukh...

Här är en snyggt klippt och ganska rolig hiphopbetonad fanvid:



Även om jag förstås föredrar Chhaiyya chhaiyya från filmen Dil se:



Nu har ni allt ni behöver... Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar