fredag 7 mars 2014

Lite mer om Mary Jones (och mig)

Boken har fått en recension! Jättefin, i senaste numret av Vi.
Oline Stig skriver: "Vissa böcker ger mig en aha-upplevelse av litteraturens möjligheter. Elin Boardys tredje roman, Mary Jones historia, är en sådan bok."
Och:
"John Silvers skattjakt framstår som blek i jämförelse med kvinnornas stormande kärleksliv och själv är han en rätt ömklig figur. jag får en obetvinglig lust att läsa om Stevensons original. Men Mary Jones historia är en roman i sin egen rätt och litterär återvinning när den är som bäst." 
Hurra!

Biblioteket i fokus, bif, har skrivit om succédebutanter, och då bland annat de nominerade till Borås tidnings debutantpris 2009. Här kan man läsa en intervju med Sara Mannheimer som vann, och lite mer enkätliknande från oss andra.


Sen var detta lite skoj, tycker jag, presentationen av boken på Bibliotek i Värmlands webbplats (man får nog skrolla ner en bit för att hitta. "kökspiga ombord på Long John Silvers fartyg med destination Skattkammarön". Hehehe. Heh. Jag skulle vilja hävda (och här tror jag att jag har Urban med mig) att den som skrivit det inte har läst Skattkammarön. Men vad gör det om hundra år, som det heter. Hoppas bara att den pitchen inte gör nån piratvurmare alltför besviken.
Däremot hurra för meningen "Elin Boardy är en mästare på historiska romaner!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar