fredag 16 augusti 2019

Vad jag läste 2018

Om jag nu tydligen fått ett litet återfall i bloggandet. För ordningens skull:

Januari
Vad jag bevarat, Stegner
Häxyngel, Atwood
En dag ska jag bygga ett slott av pengar, Ahmad

Februari
Återstoden av dagen, Ishiguro
Jack, Lindström
Hasselskogen, Albert
Athena, pappas flicka, Österberg

Mars
Perry, Ormen i Essex
Lundgren, Nordisk fauna
Bara tre ord, Albertalli
Stilens munterhet, Bränström Öhman
Den sommaren, Tamaki
Blue is the warmest color, Maroh

April
Detta är natten, Margolin
Samtal med vänner, Rooney
Konturer, Cusk

Maj
En engelsk gentleman, Gardam
En trogen kvinna, Gardam
Moxie, Mathieu
Ædnan, Axelsson

Juni
Besked från Berlin, de Kat
Förlåten, Lidbeck
Inuti huvudet är jag kul, Bjärbo

Juli
Grupp Krilon, Johnson

Augusti
Flight season, Marquardt
Vargattacken, Berge
Chaotic Good, Gardner

September
En sekund i taget, Nordin
Ett jävla solsken, Bremmer
Sömnernas sömn, Säfström
Brun flicka drömmer, Woodson

Oktober
Nelly B:s hjärta, Fioretos
Mitt namn är Lucy Barton, Strout
Syskonen, Hadley

November
Fejd och fest, Österberg
Den svarta obelisken, Remarque
Conspiracy of ravens, Moore
Tschick, Herrndorf
Mizeria, Farshin
Männen med rosa triangel, Heger
Göteborgs schamaner, Nilsson

December
Moll, Rynell
Rakkniven, Ström
Fröken Julie, Strindberg

44 totalt

11 män
33 kvinnor

13 ungdomsböcker

3 fackböcker
1 pjäs
1 poesi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar