måndag 4 juni 2012

Lite som porr?

Vi ska alltså flytta. Och bygga nytt kök i det som nu är vardagsrum. Riva ut det gamla köket. Vi pratar kakel, skåp, handtag, kylskåp, kakel, planering och beställning dagar och nätter i ända. Men gillar det.
Nu sitter jag här på min mammaledighetsmåndag och slösurfar runt bland inrednings- och designbloggar. Lite som porr, tänker jag mig. Avtrubbande men med nån sorts snabb tillfredsställelse. Lite otillfredsställande också: allt man SKULLE kunna göra. Konsumtionens eviga krav och lockelse och plåga.
Och men vad snabbt jag tröttnar på dessa bloggare som hela tiden strösslar med superlativ! Finaste kudden, härligaste uteplatsen, sötaste porslinet. Bla bla bla BLÖH. Oerhört tröttsamt. Ge mig då hellre fler bilder och mindre text, tyck ingenting. Show, don't tell – det kan väl gälla även här (där)?

1 kommentar:

  1. Hej Elin! Jag gillar din blogg och dina böcker, tack för läsningen. Jag har en fråga till dig som biliotekarie: Vad tror du om jobbmöjligheter efter masterprogrammet i biblioteks- och informationsvetenskap (Digitala bibliotek och informationstjänster)? Tänkte att det skulle vara bra att fråga någon i branschen, och du verkar ju vara analytiskt lagd... :) Jättetacksam för svar!
    Mvh Karin

    SvaraRadera